søndag, maj 01, 2011

Nyt dansk jazzsite

Da jeg for lidt over en måned siden skrev en kommentar her på bloggen om hvorfor der ikke blev anmeldt flere danske jazzplader, kom der en række forskellige kommentarer til indlægget.
Nu er der kommet endnu et svar i form af et helt nyt site med anmeldelser af danske jazzplader. En af de plader jeg undrede mig over ikke var anmeldt var Martin Lutz Groups It's swing not rocket science - jeg undrer mig i øvrigt stadig. Det er netop Martin Lutz der har lavet sitet. Han har anmeldt de to andre med Martin Schack og Cathrine Legardh, som jeg også undrede mig over ikke var anmeldt. Der er allerede en hel række andre anmeldelser på siden, bla. også nogle som jeg ikke har skrevet om her på bloggen (ganske enkelt fordi jeg ikke har fået dem til anmeldelse). Det er Mortens Aften, GinmanBlachman, Søren Nørbo Trio og Oliver Antunes/Jesper Lundgaard.
Martin Lutz har et enkelt element med i sine anmeldelser, som jeg ikke har. Han giver pladerne stjerner. Derfor er sitets navn jazzstjerner.dk særdeles vedkommende.
Herfra skal der lyde et stort velkommen til Martin Lutz og det gode initiativ!
jazzstjerner.dk

Ingen kommentarer: