mandag, oktober 15, 2012

L Wood Joy: BoogieRollSwingJazz (L Wood Joy)


Det er sandsynligvis et underholdende caféband. Nu skal jeg i det her tilfælde kun forholde mig til pladen. Pladen signalerer tydeligt her er vi. Vi kan spille så'n her, book os! De tre musikere kan rent teknisk aflevere musikken uden større problemer. Det handler bare om så meget andet, når man kaster sig over en genre, der er nok så enkel at spille. Det kræver en hulens masse personlighed, hvis man skal tænde en ild hos publikum. Når man har valgt at spille i samme stil som Dr. John og Professor Longhair, så er det også dem der en min referenceramme. Jeg har også hørt SP Just Frost og senere Skipper Just Frost til en hel del koncerter, så de befinder sig også i min referenceramme for, hvordan det skal lyde, når man spiller New Orleans-funky rhythm'n'blues.

Her efterlader L Wood Joy en del tilbage at ønske. Spilleglæden og entusiasmen stråler fint igennem. De spiller udødelige klassikere som Mess Around, Big Chief og Route 66. Det blandes med selvskrevne numre, der lugter af New Orleans men alligevel lyder ganske dansk. 

Ingen kommentarer: